Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017 το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Ανατολικής Αττικής .

Η  Α΄ τάξη επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην έκθεση του μουσείου που αναπτύσσεται σε 6 αίθουσες και παρουσιάζει την ιστορία

της περιοχής από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι τη ρωμαϊκή περίοδο. Δεσπόζουσα θέση κατέχει στην αίθουσα του Τροπαίου, τμήμα του τροπαίου που έστησαν οι Αθηναίοι

σε ανάμνηση της νίκης τους κατά των Περσών στη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.). Στη συνέχεια περιηγήθηκαν το Νεκροταφείο τύμβων της Μέσης Εποχής του Χαλκού (2000-

1600) και τον Τύμβο των Πλαταιών (5ος αι.  π.Χ.) που βρίσκονται στον ίδιο ευρύτερο χώρο στη θέση Βρανά.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές: Αβούρη Α., Βόσσος Δ., Δημόπουλος Δ., ΙωαννίδουΠ., Καρκούλια Μ., Κοντογιώργη Δ., Σπηλιώτης Ν.

 

Η  Β΄ τάξη επισκέφτηκε το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στη έκθεση «Ολυμπιακοί Μαραθώνιοι». Χωρίζεται σε δυο μεγάλες ενότητες και μέσα από τα

3100 εκθέματα παρουσιάζεται η ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων από το 1896 μέχρι σήμερα και καταγράφεται το παγκόσμιο κίνημα του μαραθωνίου δρόμου. Στη συνέχεια

παρακολούθησαν ταινία μικρού μήκους για την ιστορία του Μαραθωνίου δρόμου. 

Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές: Βολίκα Σ., Μιχαλόπουλος Π., Πασσάλης Α., Σκιάνης Δ., Φιντιρίκου Γ.

Μετά τις επισκέψεις έγινε στάση για ξεκούραση και αναψυχή στην παραλία της Νέας Μάκρης.

Η  Γ΄ τάξη επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Βραυρώνας. Αρχικά οι μαθητές περιηγήθηκαν τον απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς αρχαιολογικό χώρο, όπου βρισκόταν το

ιερό της Βραυρωνίας Αρτέμιδος. Εκεί λατρευόταν ως θεά της βλάστησης και του κυνηγιού, αλλά και ως προστάτιδα των παιδιών. Παρατήρησαν τα σημαντικότερα μνημεία και τον

υδροβιότοπο του ποταμού Ερασίνου. Στην συνέχεια ξεναγήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο, που στις 5 αίθουσες του, εκτός από τα ευρήματα του ιερού, στεγάζει και

ευρήματα από της ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων. Χρονολογούνται από την Πρώιμη εποχή του Χαλκού έως τη Ρωμαϊκή εποχή. Μοναδικά ευρήματα είναι τα μικρά αγάλματα

των «Αρκτων» των μικρών κοριτσιών που ήταν αφιερωμένα στη θεά. Μετά την ξενάγηση, κατά την επιστροφή έγινε στάση στην παραλία του δήμου Αρτέμιδας (Λούτσα).

Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές: Αθανασάκη Α., Βαρβάρα Δ., Κατσούλας Α.,

Ντουλάκη Κ., Ταράση Δ

1

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Β2, Β3, 2017 ''Η Λογοτεχνία στις κερκίδες.....''

Δεν ήταν τυχαία η επιμονή στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη ''Το μοιρολόγι της φώκιας'' , μιας και πρόκειται για ένα από τα πλέον ρεαλιστικά διηγήματα λειτουργώντας ταυτόχρονα  ως ιστορική-ηθογραφική πηγή αλλά και ως παράδειγμα λυρικής λογοτεχνίας. Εκμεταλλευόμενοι τις δυο αυτές παράλληλες μεταξύ τους ιδιότητες, αποφασίσαμε να συλλέξουμε τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες του διηγήματος, οι οποίες συνδύαζαν και τη μεταφορά του περασμένου αιώνα στην αυλή μας αλλά και τη μίμιση του συναισθηματικού πλαισίου των εικόνων αυτών. Δεν θα ήταν υπερβολικό να πούμε πως ''αντικαθιστώντας'' τους τραγικούς-λογοτεχνικούς ήρωες, κατανοήσαμε σε βάθος το σκοπό αλλά και το υπόβαθρο του κειμένου γινόμενοι ταυτόχρονα-για λίγο-σκηνοθέτες.